Advertorial

Advertorial to sponsorowana forma reklamy w postaci treści redakcyjnych. Angielskie określenie advertorial jest kontaminacją słów advertisement (reklama) i edytorial (redakcja). W publikacjach drukowanych reklama przybiera formę obiektywnego artykułu, który na pierwszy rzut oka zawiera niezależne informacje. W telewizji advertorial jest podobny do krótkiej prezentacji produktów lub usług. Może być przedstawiony w formie spotu telewizyjnego lub jako element talk show. W radiu advertorial występuje najczęściej w postaci spotu radiowego lub przybiera formę dyskusji ze spikerem.

Artykuły sponsorowane to jedne z narzędzi public relations, które spełniają funkcję perswazyjną i mają na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki. Większość publikacji nie akceptuje artykułów, które wyglądają dokładnie tak samo jak historie publikowane w czasopiśmie. W przeszłości advertoriale cieszyły się większą aprobatą jako formy reklamy użyteczne dla społeczeństwa. Ton artykułu sponsorowanego jest zwykle bliższy reklamie prasowej niż obiektywnej wiadomości.

Artykuły sponsorowane mogą być również drukowane w prasie jako całe sekcje prasowe czy komiksy. Główna różnica między zwykłym materiałem prasowym a sponsorowanym jest taka, że advertorial nie jest publikowany regularnie.