Copywriter

Copywriter to autor tekstów reklamowych, mających wpłynąć na odbiorcę i zachęcić do podjęcia działania, zwykle zakupu produktu.

Do głównych tekstów, których autorem jest copywriter, należą:

  • slogany i hasła reklamowe,
  • scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
  • treści stron i reklam internetowych,
  • mailingi,
  • informacje prasowe,
  • materiały korporacyjne,
  • katalogi, broszury, ulotki,
  • plakaty,
  • billboardy,
  • listy sprzedażowe,
  • wpisy na blogach,
  • wpisy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Google+ czy Twitter.

Większość copywriterów to pracownicy organizacji takich jak: agencje reklamowe, agencje public relations, działy reklamowe firm, domy mediowe czy wydawnictwa. Copywriter zazwyczaj działa w ramach zespołu kreatywnego, którym zarządza dyrektor kreatywny, i ponosi ostateczną odpowiedzialność za język i treść reklamy, odpowiednio dostosowane do konkretnej grupy docelowej.

Copywriter może być również niezależnym twórcą, tzw. freelancerem, który pracuje na zlecenie indywidualnych klientów lub z polecenia agencji copywriterskiej. Takie agencje łączą usługi copywritingu w zakresie redakcji, korekty, social mediów oraz prac związanych z branżą SEO.

Wraz z rozwojem internetu, pojawiło się dużo możliwości komunikacji i powstało więcej agencji interaktywnych, a tym samym wzrosło zapotrzebowanie na copywriterów.