E-mailing

E-mailing to forma marketingu bezpośredniego, skierowanego do grupy osób korzystających z poczty elektronicznej. W najszerszym znaczeniu, każdy e-mail wysłany do potencjalnego lub obecnego klienta może być uznane za e-mail marketing. E-mailingi zwykle służą do wysyłania reklam mających na celu promocję, budowanie lojalności, zaufania bądź świadomości marki. Wiadomość e-mail ma wzmocnić relację sprzedawcy z jego obecnymi klientami i zachęcić do ponownego skorzystania z usług bądź służy pozyskaniu nowych klientów.

Treść e-mailingu zawiera zwykle informację o promocji oraz dane kontaktowe firmy. Po kliknięciu w wiadomość lub zamieszczony link następuje przekierowuje do strony docelowej, na której można dokonać zakupu lub odnaleźć szczegółowe informacje o marce i ofercie.

E-mail marketing jest popularnym sposobem komunikacji marketingowej ze względu na niewielki koszt i sposób dotarcia do odbiorców. Jest jednym z najefektywniejszych modeli reklamy online i powoli wypiera media drukowane, które wymagają czasu i wyższych nakładów finansowych.

Jednak firmy, które decydują się na korzystanie z e-mail marketingu, muszą upewnić się, czy ich wiadomości nie naruszają prawa i nie generują tzw. spamu, czyli e-maili wysyłanych masowo i dostarczanych do odbiorcy bez jego zgody.